Blog Detil
SENTRIC MUSIC blog
Advice for Emerging
ARTISTS & MUSICIANS

Wie bekomme ich einen Synch Deal? – In 9 Schritten zum Erfolg… August 2014

video

Ein drittes, weiteres, super lustiges Gleichnis zu finden um irgendwas Kompliziertes in diesem Blog zu erklären? – Viel schwerer als das! Die gute Nachricht allerdings ist, dass das Internet ein herrlicher Ort ist, um kostenlose Tipps und wundervolle Ratschläge zu bekommen, die Euch in eurer Karriereplanung als Band oder Musiker weiterhelfen können. Wenn du diesen Schritten folgst, bist du all deinen „Rivalen“ meilenweit voraus. Bedenke: Im Haifischbecken der Musikindustrie ist fast jeder dein „Rivale“! (Haha)

Nun aber erst mal zu mir: Wer bin ich eigentlich und was zum Teufel gibt mir das Recht euch gute Ratschläge zu geben?

Nun, mein Name ist Simon und ich leite das Synch & Lizenz Departement bei Sentric Music. Die allermeiste Zeit verbringe ich mit dem Verhätscheln von Synch Agenten und ihren Vorgesetzten Das bedeutet in der Regel: massig Getränke spendieren, nachfragen wie es der Familie geht um ihnen dann innerhalb von zwanzig Minuten einen Dubstep-Jazz-Fusion Song schmackhaft zu machen, bei dem der Text vom Sturm auf die Bastille handelt. Dank meiner unendlichen Geduld i ich es in der Regel unserer Künstler in TV, Film, Spiele und Werbungen weltweit einzubetten. Viele Künstler schicken mir täglich neue Songs und behaupten sie seien synchronisierbar (und hier ist ein ernst gemeinter wichtiger erster Tipp: Benutzt niemals diesen Ausdruck – Ihr seid zu subjektiv, das könnt Ihr einfach nicht einschätzen).

1.) Registriert euch und ladet die passenden Songs hoch

Klingt leichter als es ist, denn hier müsst Ihr zu aller erst selbstkritisch sein und euch noch einmal euer gesamtes Material anhören. Ich bekomme jeden Tag Unmengen von Songs und die meisten davon sind einfach nur schrecklich - und das hat wiederum absolut nichts mit persönlichem Geschmack zu tun, dies ist eher eine Frage der Qualität deiner Produktion. In der Vergangenheit haben wir sehr, sehr viele Songs in große Werbungen und Filmprojekten untergebracht, Songs die ich privat nie hören würde sich aber fantastisch anhören.

Wenn du elektronische Musik in Deinem Schlafzimmer produzierst musst du einfach davon ausgehen dass sie klanglich fast nie an die Standards heranreichen die für Synchs erwartet werden. Es sei denn du hast dein Schlafzimmer mit *viel Geld* in die Abbey Road Studios umgebaut.

Hör dir bitte genau die Musik an die in TV-, Film-,und Spiele - Produktionen verwendet werden und frag dich ob deine eigene Musik ähnlich klingt? Jetzt mal ehrlich? Eher Nein ? Und wenn doch, Herzlichen Glückwunsch! Ansonsten: Such dir bitte schnell ein vernünftiges Studio.

2.) Besorgt euch die Instrumentals eurer Songs

Ein äußerst wichtiger Ratschlag: Immer wenn du einen Songs aufnimmst, solltest du dir ein Instrumental davon besorgen. Hier solltest Du weder Kosten noch Mühen scheuen. Setze dich vorher jedoch immer mit dem verantwortlichen Engineer/Studio auseinander, denn es kann sein das dafür extra Kosten anfallen. Viele unterschätzen die Anforderungen der Werbetreibenden, wir haben schon Deals verloren bei denen es um 5 oder 6 stellige Summen ging, und das nur weil keine Instrumentals vorhanden waren.

3.) Checkt eure Metadaten

Wenn Ihr jemandem eine mp3 schickt, müsst Ihr unbedingt sicher gehen das diese korrekt betitelt ist. Von wem ist der Song, wie heißt der Titel und mit wem trete ich in Kontakt wenn mir das Lied gefällt?

Fast jeder Supervisor den ich kenne benutzt iTunes. Bitte geht also vorher sicher, dass alles korrekt betitelt ist und auch in iTunes entsprechend angezeigt wird. Jetzt höre ich diejenigen aufjammern die iTunes nicht mögen und deswegen nicht verwenden: Hört auf zu jammern und passt Euch gefälligst an, diese mal spielt ihr nach den Regeln des Supervisors.

Ich z.B achte so penibel auf meine Metadaten, dass ich davon ausgehe, dass sie genau so auch Form auf meinem Grabstein erscheinen können. Natürlich mit korrekter Schreibweise und Grammatik. Klingt doch besser als: „Ruhe in Frieden Unbekannter Interpret“.

4.) Kenne deine Rechte…Oder wisse wem die Urheberechte gehören

Wenn deine Musik irgendwo im Film oder in der Werbung eingesetzt werden soll, müssen zwei verschiedene Urheberrechte bzw. Copyrights geklärt werden. Wem gehört das Master und wem die Komposition (also das Copyright)? Du solltest dir im Klaren sein wer diese Rechte besitzt und mit wem du in Kontakt treten musst falls es eine entsprechende Anfrage gibt.

Das Master gehört meistens demjenigen der die Aufnahme finanziert hat. In der Regel wäre das dann das Label, aber mittlerweile werden Aufnahmen oftmals komplett von den Künstlern selbst finanziert, damit besitzt Ihr also auch das Urheberrecht.

Das Verlagsrecht wird vom Verleger bestimmt, in unserem Fall dann von uns, Sentric Music. Aber bedenke dass ein Song, mehrere Komponisten haben kann, die bei verschiedenen Verlagen sind. Da brauchen wir dann von jedem Verlag das Okay.

Es gibt etliche Beispiele für geplatzte Synch Deals, einfach weil es zu kompliziert wurde: zu viele Besitzern einzelner Songrechte oder auch nur weil irgendwo irgendjemand 2% der Urheberrechte besaß, man nicht mehr genau wusste, wer, oder wie dieser aufzutreiben war …..Oh Mann!

5.) Wie nähere ich mich den richtigen Leuten?

Die Reihenfolge sieht wie folgt aus:

Sync-Chain-Of-Command

Music Supervisor haben in der Regel zwei Quellen um an neue, aufregende und passende Musik zu gelangen.

Musik Industrie: Natürlich bedient man sich der Quellen die einen guten Überblick über aktuelle Musik oder ganze Kataloge bieten können. Das sind grundsätzlich wir: die Verleger, Plattenfirmen und Synch Agenten. Gebt uns ein Briefing und wir finden die passende Musik.

Persönliches Netzwerk: Das sind Freunde, Blogs, Magazine, Radio Sender, DJ’s etc die ein Händchen für Musik haben. Wenn hier ein Track auffällt der zu einem Projekt „passen“ könnte, muss nur noch herausgefunden werden wer die Master- und Urheberrechte besitzt um dann endlich loszulegen.

Es kostet sehr viel Zeit und Aufwand das Vertrauen und die damit verbundenen Glaubwürdigkeit eines Supervisors zu bekommen. Ich muss erst einmal beweisen, ob die Künstler die ich vertrete es auch wert sind eingesetzt zu werden und ob ich in der Vergangenheit auch schon erfolgreich Musik platzieren konnte. Nun, Ihr könnt beruhigt sein, ich denke hier waren wir bislang äußerst erfolgreich so dass ich jetzt in Ruhe schauen kann welche Musik zum Auftrag passen könnte. Wir erliegen bei Sentric Music nicht den weit verbreiteten Fehler den so manch anderer Verlag in der Vergangenheit erlegen ist und schicken Musik raus die aus objektiven Gründen einfach nicht synchronisierbar ist (z.B. weil irgendeine Band die gerade einen großen Vorschuss bekommen hat dieses auf Teufel komm raus wieder einspielen muss…). Irgendwann, und das geht ziemlich schnell, würde mir der Supervisor einfach nur lapidar mitteilen das ich keine Musik mehr schicken soll. Glaubt mir, ich würde lieber gar nichts anbieten als mein gutes Verhältnis zum Supervisor mit dem Senden von Schrott aufs Spiel zu setzen.

Jetzt zu euch : grundsätzlich passt ihr als Künstler weder in das professionelle noch in das private Netzwerk, sondern irgendwo dazwischen. Deswegen bleibt Euch wohl oder übel nichts anderes übrig als über die Medien und Online - Plattformen an die Music Supervisor ranzukommen.Und jetzt versetzt euch mal in deren Lage: Hättet Ihr Lust und Zeit mit zehntausenden von Künstlern zu mailen und zu chatten obwohl Ihr eigentlich nur einen einzigen Song für ein Projekt sucht. Nein, habt ihr nicht.

Was Ihr wollt ist mit einer Handvoll vertrauenswürdiger und professioneller Personen zu kommunizieren, die mehr als nur einen Künstler repräsentieren Und hier mein Tipp an dieser Stelle: Nervt nicht den Music Supervisor, nervt denjenigen der den Supervisor nervt.

6.) Die schwerste Hürde von allen – der erste Eindruck!

Der erste Eindruck ist immer der Entscheidende- wenn der nicht stimmt, bekommt ihr wahrscheinlich keine zweite Chance. Also, gebt Euch Mühe, macht es mir so einfach wie möglich mir Eure Songs anzuhören, haltet Eure MetaDaten in Ordnung und alles ist fein. Ich bekomme jeden Tag ganze Wagenladungen von Musik, aber wenn ich Probleme mit dem Downloaden habe oder nicht erkennen kann wie der Interpret heisst, dann klicke ich einfach weiter zur nächsten Mail und Ihr seid raus. Sorry!

7.) Verkauft euch gut, erzählt mir warum andere Leute, die schon etablierter sind als ihr, euch mögen

Du denkst Du bist gut? Wer sagt das? Du selbst ? Dann leidest Du eventuell an einer Krankheit die in der Branche weit verbreitet ist: die maßlose Selbstüberschätzung (nicht zu verwechseln mit ein wenig gesunder Eitelkeit). Anstatt von Dir selbst voreingenommen zu sein, solltest Du bessere uns mitteilen wie andere über dich denken. Damit sind nicht nur Danksagungen und Empfehlungsschreiben andere Bands oder Künstler gemeint, vielmehr sind es objektive Faktoren über die es zu berichten gilt:

Wo findet Eure Musik denn überhaupt statt?

Gab / gibt es Shows / Tourneen / Festivals?

Habt Ihr eine Social Media Community (Facebook, Twitter, Instagram, etc.) Muss ich extra sagen dass eure Online Präsenz makellos und schön sein muss. Ich werde eure Facebook Seite checken, wenn ihr nur zwei Facebook Likes habt und eure Seite uncool aussieht, bin ich schon mal super abgeturned

Hattet Ihr Erwähnung in relevanten Musik Blogs oder Features in der Musikpresse?

Habt Ihr Airplay oder sogar TV Features?

Findet Euer Video Aufmerksamkeit auf YouTube o.ä. Plattformen ?

Wurde eure Musik schon eimal gesyncht ? Super wichtig!

8.) Seit geduldig

Die Punkte 1 – 7 habt Ihr also verinnerlicht und alles Erdenkliche getan um uns zu beeindrucken: Glückwunsch! Ihr spielt nun offiziell das „Warte-Spielchen“. Bis es zu einem Synch kommt, vergeht ein bisschen Zeit. Ach was, das kann u.U. ewig dauern und es gibt auch jetzt keinerlei Garantie für einen lukrativen Einsatz an der Synchfront. Aber es gibt Hoffnung: wir hatten zum Beispiel einen Künstler bei dem über drei Jahre lang rein gar nichts passiert ist und dann plötzlich innerhalb von vier Wochen ganze drei verschiedene Syncs zu Stande kamen. Seine Geduld wurde belohnt, denn in diesen vier Wochen hatte der Künstler mehr Einnahmen als in seiner gesamten Laufbahn zuvor.

9.) Sobald ihr einen Sync gelandet habt - Schöpft ihn aus und profitiert davon!

Jeder Synch bringt Geld, manche mehr, manche weniger, aber können Euch auch ganz weit nach vorne katapultieren. Unser letzte Tipp für heute: Schöpft sämtliches Potential aus jedem einzelnen Synch! Es ist unglaublich frustrierend zu sehen, wenn ein Künstler die weitergehenden Möglichkeiten eines Synchs nicht voll auszuschöpfen weiss. Wenn Ihr in einer TV Produktion oder Werbung gefeatured werdet, dann macht Promo/Werbung um aus potentiellen Zuschauern Plattenverkäufe zu oder Fans zu generieren.

Einfachste SEO (Search Engine Optimization) ist der Schlüssel zum Erfolg. Versetzt euch in die Lage des Zuschauers, ihr hört einen Song und wollt sofort herausfinden wie die Band heisst. Da ihr nicht schnell genug wart, oder vergessen habt Shazam zu öffnen (meldet eure Songs auf jeden fall bei Shazam an). Also was macht ihr? Ihr googelt den Sender Namen und den Songtext und hofft euren neuen Lieblingssong zu finden.

Wenn ihr in die Beschreibung eures Songs auf Soundcloud, Sätze wie z.B „Bekannt aus Funk und Fernsehen“ oder „Zalando Werbung 2014“ schreibt und einen Kauflink zu iTunes, Amazon etc. beifügt wird das zu ganz vielen Impulskäufen führen.

Los geht’s ! Viel Text, aber wichtig um ans Ziel zu kommen!

Falls ihr Anmerkungen, Ideen etc. habt kommentiert/emailed oder twittert mir gerne.

 

0 Response Wie bekomme ich einen Synch Deal? – In 9 Schritten zum Erfolg…

  • TAGS:
Forgotten password? Go here
Not a member? Register here Cancel
Not a member? Register here Cancel

Step 1

To Add additional email address Click Here
Already a member? Sign in here Cancel

Step 2

HAVE YOUR SONGS BEEN PERFORMED LIVE IN THE PAST SIX MONTHS OR WILL THEY BE IN THE FUTURE?

Already a member? Sign in here Cancel

Step 3

GESCHÄFTSBEDINGUNGEN

Die Vertragsvereinbarung wird, nach dem die Anmeldung abgeschlossen ist, auf Englisch angezeigt. Um die deutsche Zusammenfassung des Vertrages zu sehen, klicke hier.


AGREEMENT BETWEEN USER AND SENTRIC MUSIC

The Sentric Music Web Site is comprised of various Web pages operated by Sentric Music.

The Sentric Music Web Site is offered to you conditioned on your acceptance without modification of the terms, conditions, and notices contained herein. Your use of the Sentric Music Web Site constitutes your agreement to all such terms, conditions, and notices.

MODIFICATION OF THESE TERMS OF USE
Sentric Music reserves the right to change the terms, conditions, and notices under which the Sentric Music Web Site is offered, including but not limited to the charges associated with the use of the Sentric Music Web Site.

LINKS TO THIRD PARTY SITES
The Sentric Music Web Site may contain links to other Web Sites ("Linked Sites"). The Linked Sites are not under the control of Sentric Music and Sentric Music is not responsible for the contents of any Linked Site, including without limitation any link contained in a Linked Site, or any changes or updates to a Linked Site.

NO UNLAWFUL OR PROHIBITED USE
As a condition of your use of the Sentric Music Web Site, you warrant to Sentric Music that you will not use the Sentric Music Web Site for any purpose that is unlawful or prohibited by these terms, conditions, and notices.

You may not use the Sentric Music Web Site in any manner which could damage, disable, overburden, or impair the Sentric Music Web Site or interfere with any other party's use and enjoyment of the Sentric Music Web Site.

You may not obtain or attempt to obtain any materials or information through any means not intentionally made available or provided for through the Sentric Music Web Sites.

USE OF COMMUNICATION SERVICES
The Sentric Music Web Site may contain bulletin board services, chat areas, news groups, forums, communities, personal web pages, calendars, and/or other message or communication facilities designed to enable you to communicate with the public at large or with a group (collectively, "Communication Services") , you agree to use the Communication Services only to post, send and receive messages and material that are proper and related to the particular Communication Service.

By way of example, and not as a limitation, you agree that when using a Communication Service, you will not: Defame, abuse, harass, stalk, threaten or otherwise violate the legal rights (such as rights of privacy and publicity) of others. Publish, post, upload, distribute or disseminate any inappropriate, profane, defamatory, infringing, obscene, indecent or unlawful topic, name, material or information.

Upload files that contain software or other material protected by intellectual property laws (or by rights of privacy of publicity) unless you own or control the rights thereto or have received all necessary consents.

Upload files that contain viruses, corrupted files, or any other similar software or programs that may damage the operation of another's computer.

Advertise or offer to sell or buy any goods or services for any business purpose, unless such Communication Service specifically allows such messages.

Conduct or forward surveys, contests, pyramid schemes or chain letters.

Download any file posted by another user of a Communication Service that you know, or reasonably should know, cannot be legally distributed in such manner.

Falsify or delete any author attributions, legal or other proper notices or proprietary designations or labels of the origin or source of software or other material contained in a file that is uploaded.

Restrict or inhibit any other user from using and enjoying the Communication Services.

Violate any code of conduct or other guidelines which may be applicable for any particular Communication Service.

Harvest or otherwise collect information about others, including e-mail addresses, without their consent.

Violate any applicable laws or regulations.

Sentric Music has no obligation to monitor the Communication Services. However, Sentric Music reserves the right to review materials posted to a Communication Service and to remove any materials in its sole discretion. Sentric Music reserves the right to terminate your access to any or all of the Communication Services at any time without notice for any reason whatsoever.

Sentric Music reserves the right at all times to disclose any information as necessary to satisfy any applicable law, regulation, legal process or governmental request, or to edit, refuse to post or to remove any information or materials, in whole or in part, in Sentric Music's sole discretion.

Always use caution when giving out any personally identifying information about yourself or your children in any Communication Service. Sentric Music does not control or endorse the content, messages or information found in any Communication Service and, therefore, Sentric Music specifically disclaims any liability with regard to the Communication Services and any actions resulting from your participation in any Communication Service. Managers and hosts are not authorized Sentric Music spokespersons, and their views do not necessarily reflect those of Sentric Music.

Materials uploaded to a Communication Service may be subject to posted limitations on usage, reproduction and/or dissemination. You are responsible for adhering to such limitations if you download the materials.


MATERIALS PROVIDED TO Sentric Music OR POSTED AT ANY Sentric Music WEB SITE
Sentric Music does not claim ownership of the materials you provide to Sentric Music (including feedback and suggestions) or post, upload, input or submit to any Sentric Music Web Site or its associated services (collectively "Submissions"). However, by posting, uploading, inputting, providing or submitting your Submission you are granting Sentric Music, its affiliated companies and necessary sub-licensees permission to use your Submission in connection with the operation of their Internet businesses including, without limitation, the rights to: copy, distribute, transmit, publicly display, publicly perform, reproduce, edit, translate and reformat your Submission; and to publish your name in connection with your Submission.

No compensation will be paid with respect to the use of your Submission, as provided herein. Sentric Music is under no obligation to post or use any Submission you may provide and may remove any Submission at any time in Sentric Music's sole discretion.

By posting, uploading, inputting, providing or submitting your Submission you warrant and represent that you own or otherwise control all of the rights to your Submission as described in this section including, without limitation, all the rights necessary for you to provide, post, upload, input or submit the Submissions.

LIABILITY DISCLAIMER
THE INFORMATION, SOFTWARE, PRODUCTS, AND SERVICES INCLUDED IN OR AVAILABLE THROUGH THE Sentric Music WEB SITE MAY INCLUDE INACCURACIES OR TYPOGRAPHICAL ERRORS. CHANGES ARE PERIODICALLY ADDED TO THE INFORMATION HEREIN. Sentric Music AND/OR ITS SUPPLIERS MAY MAKE IMPROVEMENTS AND/OR CHANGES IN THE Sentric Music WEB SITE AT ANY TIME. ADVICE RECEIVED VIA THE Sentric Music WEB SITE SHOULD NOT BE RELIED UPON FOR PERSONAL, MEDICAL, LEGAL OR FINANCIAL DECISIONS AND YOU SHOULD CONSULT AN APPROPRIATE PROFESSIONAL FOR SPECIFIC ADVICE TAILORED TO YOUR SITUATION.

Sentric Music AND/OR ITS SUPPLIERS MAKE NO REPRESENTATIONS ABOUT THE SUITABILITY, RELIABILITY, AVAILABILITY, TIMELINESS, AND ACCURACY OF THE INFORMATION, SOFTWARE, PRODUCTS, SERVICES AND RELATED GRAPHICS CONTAINED ON THE Sentric Music WEB SITE FOR ANY PURPOSE. TO THE MAXIMUM EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW, ALL SUCH INFORMATION, SOFTWARE, PRODUCTS, SERVICES AND RELATED GRAPHICS ARE PROVIDED "AS IS" WITHOUT WARRANTY OR CONDITION OF ANY KIND. Sentric Music AND/OR ITS SUPPLIERS HEREBY DISCLAIM ALL WARRANTIES AND CONDITIONS WITH REGARD TO THIS INFORMATION, SOFTWARE, PRODUCTS, SERVICES AND RELATED GRAPHICS, INCLUDING ALL IMPLIED WARRANTIES OR CONDITIONS OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, TITLE AND NON-INFRINGEMENT.

TO THE MAXIMUM EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW, IN NO EVENT SHALL Sentric Music AND/OR ITS SUPPLIERS BE LIABLE FOR ANY DIRECT, INDIRECT, PUNITIVE, INCIDENTAL, SPECIAL, CONSEQUENTIAL DAMAGES OR ANY DAMAGES WHATSOEVER INCLUDING, WITHOUT LIMITATION, DAMAGES FOR LOSS OF USE, DATA OR PROFITS, ARISING OUT OF OR IN ANY WAY CONNECTED WITH THE USE OR PERFORMANCE OF THE Sentric Music WEB SITE, WITH THE DELAY OR INABILITY TO USE THE Sentric Music WEB SITE OR RELATED SERVICES, THE PROVISION OF OR FAILURE TO PROVIDE SERVICES, OR FOR ANY INFORMATION, SOFTWARE, PRODUCTS, SERVICES AND RELATED GRAPHICS OBTAINED THROUGH THE Sentric Music WEB SITE, OR OTHERWISE ARISING OUT OF THE USE OF THE Sentric Music WEB SITE, WHETHER BASED ON CONTRACT, TORT, NEGLIGENCE, STRICT LIABILITY OR OTHERWISE, EVEN IF Sentric Music OR ANY OF ITS SUPPLIERS HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF DAMAGES. BECAUSE SOME STATES/JURISDICTIONS DO NOT ALLOW THE EXCLUSION OR LIMITATION OF LIABILITY FOR CONSEQUENTIAL OR INCIDENTAL DAMAGES, THE ABOVE LIMITATION MAY NOT APPLY TO YOU. IF YOU ARE DISSATISFIED WITH ANY PORTION OF THE Sentric Music WEB SITE, OR WITH ANY OF THESE TERMS OF USE, YOUR SOLE AND EXCLUSIVE REMEDY IS TO DISCONTINUE USING THE Sentric Music WEB SITE. SERVICE CONTACT: info@sentricmusic.com

TERMINATION/ACCESS RESTRICTION
Sentric Music reserves the right, in its sole discretion, to terminate your access to the Sentric Music Web Site and the related services or any portion thereof at any time, without notice. GENERAL To the maximum extent permitted by law, this agreement is governed by the laws of the England and Wales, United Kingdom. in all disputes arising out of or relating to the use of the Sentric Music Web Site. Use of the Sentric Music Web Site is unauthorized in any jurisdiction that does not give effect to all provisions of these terms and conditions, including without limitation this paragraph. You agree that no joint venture, partnership, employment, or agency relationship exists between you and Sentric Music as a result of this agreement or use of the Sentric Music Web Site. Sentric Music's performance of this agreement is subject to existing laws and legal process, and nothing contained in this agreement is in derogation of Sentric Music's right to comply with governmental, court and law enforcement requests or requirements relating to your use of the Sentric Music Web Site or information provided to or gathered by Sentric Music with respect to such use. If any part of this agreement is determined to be invalid or unenforceable pursuant to applicable law including, but not limited to, the warranty disclaimers and liability limitations set forth above, then the invalid or unenforceable provision will be deemed superseded by a valid, enforceable provision that most closely matches the intent of the original provision and the remainder of the agreement shall continue in effect. Unless otherwise specified herein, this agreement constitutes the entire agreement between the user and Sentric Music with respect to the Sentric Music Web Site and it supersedes all prior or contemporaneous communications and proposals, whether electronic, oral or written, between the user and Sentric Music with respect to the Sentric Music Web Site. A printed version of this agreement and of any notice given in electronic form shall be admissible in judicial or administrative proceedings based upon or relating to this agreement to the same extent an d subject to the same conditions as other business documents and records originally generated and maintained in printed form. It is the express wish to the parties that this agreement and all related documents be drawn up in English.

COPYRIGHT AND TRADEMARK NOTICES
All contents of the Sentric Music Web Site are Copyright 2015 by Sentric Music and/or its suppliers. All rights reserved.

TRADEMARKS
The names of actual companies and products mentioned herein may be the trademarks of their respective owners.

The example companies, organizations, products, people and events depicted herein are fictitious. No association with any real company, organization, product, person, or event is intended or should be inferred. Any rights not expressly granted herein are reserved.

 


Already a member? Sign in here Cancel